Stop War! 🌐 Resilience+Support+Guidance+Skills
Поточна веб-адреса
www.potok.org.ua/nskkp www.potok.org.ua/nskkp
Інші наші веб-ресурси по НСККП
www.potok.org.ua/news www.potok.org.ua/news
www.facebook.com/nskkp www.facebook.com/nskkp
Публічна веб-папка https://drive.google.com/folderview?id=0B9XBocRwUAxlVWs4X2oxNE1EQ2s&usp=sharing
Платформа Нова Країна💡
Веб-папка для Рабочої групи https://drive.google.com/?usp=folder&authuser=0#folders/0B9XBocRwUAxlNDNpazJWVmVpMVE
Сайт 1 - http://novakraina.org/menu/reforms/nacionalna-sistema-kompetenciy-kva
Сайт 2💡 - https://www.novakraina.org.ua/menu/reforms/nacionalna-sistema-kompetenciy-kva
Сьогодні Україна має велику проблему ефективного управління національним людським капіталом. Наслідком цього є три проблеми: перша - низький рівень самореалізації та бажання великої частини працездатного населення працювати поза межами України, друга - постійне зниження кількості і якості людських ресурсів для розвитку нації у всіх сферах, третя - низьки
й рівень довіри до держави з боку громадян. Ми маємо неефективне виробництво, низьку конкурентоздатність української економіки. В результаті створюєтться підгрунтя для кризових явищ та дестабілізації суспільства.
Зокрема, за даними Labour market transitions of young women and men in Ukraine. International Labour Office. Geneva, May 2014: найбільший рівень безробітних (21 %) - віком 20-24 років, відповідність рівня освіти обраній професії (проф. зайнятість) - 64,5 %, занадто висока або недостатня освіта - 35,5 %, безробітні з: вищою освітою - 39,9 %, безробітні з: професійною підготовкою - 30,7%; безробітні з: середньою освітою - 25,4%, 40,5 відсотків безробітної молоді у віці 20-24 років говорять, що вони є безробітними в результаті їх нездатності знайти роботу після закінчення навчального закладу.
Основними причинами такого становища є: застаріла модель управління національним людським капіталом, відсутня інтегрована система управління ринком праці та системою освіти, великий розрив у ланцюгу бізнес-процеси (виробничі операції, профстандарти) - моделі компетенцій працівників - освіта (навчання, підготовка) - публічне визнання (сертифікації, кваліфікації) - базовий превентивний консультаційний сервіс (профорієнтація)
Досвід розвинених країн європейського простору свідчить …...
WorldSkills Europe …...
Для вирішення проблеми пропонуємо створити інтегрований механізм, гармонізований з діючими європейсьими моделями, - Національну систему компетенцій, кваліфікацій та профорієнтації (НСККП).
НСККП складається з:
збалансованих між громадянином, бізнесом і державою цілей економіки та освіти;
механізмів тісної взаємодії в підготовці фахівців між державою та бізнесом;
професійних стандартів;
системи компетенцій (моделі компетенцій)
паспорт навичон та компетентностей
системи кваліфікацій і сертифікації
системи незалежної оцінки кваліфікацій
системи профорієнтації
стимулів для спільного фінансування професійного навчання з боку бізнесу і держави;
професійних співтовариств, що формують і структурують систему професійної освіти;
- ЮН надо - хороший слайд с разшифровкой НСККП
реформ сист освіти в напрямі особистість-орієнтованого навчання
відокремлення процесів здобуття освіти та присвоєння кваліф (Незалежність оцінювання кваліфікації від систем и освіти)
Нац коорд рада з регулюванн компет, кваліф і проф
Фахові спільноти (галузеві ради)
В результаті впровадження НСККП будуть отримані наступні результати:
- Створюєтьсяінтегрована система управління ринком праці та освіти
- Ринок праці стає динамічним, гнучким і глобалізованим
- Дана система дозволить надавати кваліфікації людям, що працюють сьогодні не за фахом,
- Наявність визнаних державою процедур підтвердження наявності у людини кваліфікації, дозволить створити цивілізований ринок праці, з об'єктивною інформацією про наявні на ринку дефіцити і потреби.
- За рахунок заходів щодо впровадження робіт з компетенціями на державній службі, підвищиться якість управління у відомствах, так як оцінка ефективності буде прив'язана до конкретних завдань, які повинен вирішувати чиновник, після чого практику роботи з компетенціями можна застосовувати вже у підвідомчих галузях.
- У режимі експерименту застосувати «дуальну» систему професійної освіти, де практичні навички формуються безпосередньо на робочому місці.
- дозволить виробити оптимальну модель для України, яка дозволить перенести фінансування професійної освіти з держави на бізнес
- інтеграція з ESCO
- долучення до змагань WorldSkills Europe
Организация отраслевой системы независимого подтверждения
полученных навыков, умений, знаний, в том числе благодаря
неформальному обучению:
• Оптимизация и координация деятельности ПТУ
• Согласование основных и массовых профессий в отраслях
• Разработка квалификаций и инструментов оценивания результатов обучения по основным и массовым профессиям
• Создание квалификационных центров в отраслях как инструмента системы независимого подтверждения квалификаций
++++++++
1. ситуация по НСККП на сейчас и к каким результат она привела (описание проблемы со стороны государства, экономики, образования, работодателя, потребителя)
Ситуація по НСККП
На даний час НСККП відсутня. Частково функції НСКПП виконує КП КПВЕД , розроблено 8 профстандартів, У секторах є відповідні проблеми
2. что мы видим в будущем (ближайшем на 1-2 года), описать ситуацию, что мы хотим видеть.
НСККП будет выгляднть так через 1-2 года аля РФ http://asi.ru/npi/nskk/
создана структура (инфраструктура)
законодательнство по НСККП
узгодження существюзего законодательства с НСККП
попдготовка перстнала для впроваждення
инфромаирование коненых и промежутосных потребителей.
ЧТо будет достигнуто через ---
В результаті впровадження НСККП будуть отримані наступні результати:
узгодження освтніх потреб громадян, запитів ринку робочої сили та пропозицій системи освіти.
збалансованість та прогностичність ринку праці та ринку робочої сили.
забезпечення фнудаменту для визнання квалфікацій незалежно від шляхів її отримання .
інтеграція в європейський просір компетенцій та квалійікацій через систему ESCO, ETF.
3. Какие пути решения этой ситуации можно использовать.
Создание структуры, инфраструктуры, законодательной базы.
4. Примеры ее решения в других странах и последствия этих решений для страны, экономики, образования и т.д.
ESCO -
РФ - 250 профстандартов
Буров Олександр Юрійович - провідний науковий співробітник Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, burov@ipnet.kiev.ua,
координатор напряму профорієнтаційного тестування ГО АООТ
Богачков Юрій Миколайович - директор Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікаціїї НМК “ІПО” НТУУ “КПІ”,
координатор напряму компетенцій та кваліфікацій ГО АООТ (Асоціація освітнього оцінювання та тествання),. ebogun@gmail.com 066-0498334
Левицька Роксолана Віталіївна. - голова ради “Тьюторська Асоціація України”, член ГО “АООТ” , представник Громадської Платформи “Нова Країна” roksolanalevitskaya@gmail.com 050 301-89-14
Милашенко Віктор Миколайович - координатор програм співпраці з роботодавцями ННІПБП Європейського університету, координатор програми розвитку системи професіїйної орієнтації та освітнього консультування (ПОТОК) громадської організаціїї “Асоціація освітнього оцінювання та тествання”, 093-6672954, viktor.mylashenko@gmail.com
http://novakraina.org/menu/reforms/nacionalna-sistema-kompetenciy-kva